BRAND
DEVELOPMENT

Nasz zespół chętnie współpracuje zarówno z markami dopiero rozpoczynającymi swoją przygodę na rynku, jak i firmami, które już działają, jednak szukają nieco innego spojrzenia na tę działalność – czy też oczekują kompleksowych przemian.

Nasza oferta w zakresie rozwoju marki nie kończy się wyłącznie na pracy z firmami: chętnie podejmujemy się rozwoju konkretnych projektów czy wszelkiego rodzaju przedsięwzięć, które wymagają specyficznego podejścia do kwestii promocji bądź szeroko pojętej komunikacji.
krok po kroku

Na czym polega brand development?

W zależności od potrzeb danej marki, projektu czy dowolnej inicjatywy, ich rozwój będzie wymagał podjęcia nieco innych czynności. Natomiast zdefiniowanie tych potrzeb możliwe jest dzięki przejściu przez proces identyfikacyjny, przez który klientów przeprowadza nasz zespół.

Co obejmuje wspomniany proces?

Badanie potencjału marki / projektu / przedsięwzięcia

Pierwszy krok pozwala określić mocne strony pomysłu, które staną się jego filarem, ale też ustalić aspekty, mogące stanowić wyzwania. Takich elementów także należy być świadomym, ponieważ rozpoznając je wystarczająco wcześnie, zyskujemy szansę na stosowne przygotowania ograniczające ich negatywne efekty. Badanie potencjału prowadzi nas bezpośrednio do kolejnego kroku analizy.

Określenie potrzeb marki / projektu / przedsięwzięcia

Chcąc dotrzeć z danym pomysłem do naszych klientów musimy ustalić co jest niezbędne, by okazał się on sukcesem. Czy powinien przynieść jak największe dochody? A może miarą jego sukcesu będzie popularność mierzona choćby liczbą wejść na stronę internetową? Jeśli właściwie zdefiniujemy cele, bardziej precyzyjnie dobierzemy kroki, które pozwolą nam je osiągnąć.

Analiza grupy docelowej

Właściwe dobranie zarówno metod komunikacji, jak i samych komunikatów (treści promocyjnych), w dużej mierze zależy od poprawnego zdefiniowania odbiorców, do których chcemy dotrzeć. Skrupulatna charakterystyka grupy docelowej (obejmująca wiek, płeć, miejsce zamieszkania, potrzeby, zainteresowania i wiele innych czynników) ułatwia komunikację – pozwala na opracowanie treści najlepiej dopasowanych do  jej wymagań. Jedynie znając grupę docelową, a przede wszystkim jej potrzeby, jesteśmy w stanie stworzyć ofertę, która te potrzeby zaadresuje.

Zdefiniowanie kanałów komunikacji

Wiedząc, kto należy do grupy docelowej, należy zdecydować, które z dostępnych kanałów komunikacji będą najbardziej efektywne. Kanały te są oczywiście ściśle związane z charakterystyką grupy, do której chcemy dotrzeć – inne medium pozwoli nam trafić do nastolatków z dużych miast, a inne do seniorów z mniejszych miejscowości. Warto mieć na uwadze, że skuteczność przekazu zależy nie tylko od jego treści, ale – w dużej mierze – właśnie od dróg, którymi próbujemy dotrzeć do odbiorców. Bez nich nawet najbardziej trafione materiały nie pomogą nam osiągnąć zamierzonych efektów.

Opracowanie metod promocji

Właściwe określenie grupy docelowej oraz kanałów komunikacji jest dobrym fundamentem pod opracowanie metod i strategii promocji. Podczas gdy dla części biznesów doskonałym rozwiązaniem będzie reklama za pośrednictwem internetu, inne projekty będą wymagały bezpośredniego dotarcia do klienta. Dla jednych skuteczna okaże się reklama „wprost”, a dla innych lepsza będzie akcja sygnowana jedynie subtelnym logo czy też lokowanie produktu. Strategia promocji powinna być idealnie dopasowana nie tylko do danego produktu, ale też do oczekiwań odbiorców i kanału komunikacji, za pomocą którego do nich dotrzemy.

Osadzenie marki w świadomości konsumentów

Ostatni krok jest podsumowaniem informacji zebranych w ramach pięciu poprzednich etapów prac. Wiedza dotycząca potencjału przedsięwzięcia, jego potrzeb, założonych celów, a także odbiorców, kanałów komunikacyjnych oraz metod promocji pozwala stworzyć szczegółowy plan osadzenia marki nie tylko na rynku, ale także w świadomości odbiorców. By projekt odniósł sukces, konsumenci muszą być świadomi jego istnienia, ale też wartości, jakie wnosi. Potencjalny klient powinien wejść we współpracę z przeświadczeniem, że przyniesie mu ona korzyści – że trafi pod skrzydła profesjonalistów, którym może zaufać.

Kontakt

Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się ze mną!
E-mail:
kontakt@ewalukomska.pl
Telefon:
+48 793104777

Formularz kontaktowy

envelope linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram