- MARKETING TREŚCI -

CONTENT MARKETING

Popularną w ostatnich latach formą promocji jest tzw. marketing treści, czyli content marketing. Opiera się on na założeniu, że klienci – często znudzeni reklamami w tradycyjnej formie – reagują większym zainteresowaniem na wartościowe treści, które „przy okazji” prowadzą ich w określone zakątki internetu czy też miejsca w rzeczywistości.

Content marketing pomaga stworzyć z odbiorcami długotrwałe relacje – konsumenci, zachęceni jakością proponowanych treści, mają tendencje, by wracać do marek, które te treści tworzą. Tym samym marka zyskuje klienta, a klient – informacje i usługi.
Filarem kampanii content-marketingowej jest określenie potencjału marki, projektu bądź inicjatywy. Tego rodzaju analiza pozwala precyzyjnie określić ich cele, możliwości i mocne strony, ale też wyzwania czy nawet zagrożenia. Dzięki temu treści mogą skutecznie eksponować pozytywne aspekty przedsięwzięcia; pomogą też w porę wyeliminować bądź zdewaluować ewentualne słabe punkty.
content marketing
Sukces content marketingu leży nie tylko w wysokiej jakości opracowywanych treści, ale także ich odpowiednim dopasowaniu do grupy odbiorców. Dlatego też nasz zespół wykonuje skrupulatną analizę grupy docelowej – a w tym także jej zainteresowań, potrzeb i wymagań. Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotować treści, które potencjalni klienci z pewnością docenią – a w konsekwencji będą bardziej skorzy, by związać się z marką, która te treści publikuje.
STATYSTYKI

Co na to odbiorcy?

Wiedza na temat odbiorców treści jest również kluczowa, by odpowiednio dopasować do nich charakter i typ informacji. Grupy różnią się w zakresie preferencji. Doskonale ilustruje to badanie Pew Research Center, zgodnie z którym młodsi odbiorcy wolą czytać artykuły informacyjne, podczas gdy starsi chętniej oglądają programy informacyjne. Znając preferencje danej grupy, mamy większą szansę, by precyzyjnie odpowiedzieć na jej potrzeby – nie tylko pod względem zawartych w materiałach informacji, ale także sposobu, w jaki je przedstawimy.
Oto jak kształtuje się podział preferencji co do typu treści informacyjnych w różnych grupach wiekowych - zgodnie ze wspomnianym badaniem:

Czytanie

18-29
42%
30-49
40%
50-64
29%
65+
27%

Oglądanie

18-29
38%
30-49
39%
50-64
52%
65+
58%
CONTENT MARKETING

Materiały i treści

Nasz zespół przygotowuje materiały dostosowane do wymagań każdej grupy odbiorców. Do tych wybieranych przez naszych klientów najczęściej należą:
artykuły tematyczne
treści poradnikowe
analizy eksperckie, recenzje
infografiki
wywiady
scenariusze filmów/animacji
Kolejnym istotnym aspektem strategii content-marketingowej są odpowiednio zdefiniowane kanały komunikacji, które mogą zadziałać na korzyść kampanii, ale też – gdy są nieodpowiednio dobrane – ograniczyć jej potencjał. Na dokonanie właściwego wyboru znaczący wpływ ma odpowiednio opracowana analiza grupy odbiorców, ale istotny będzie też typ prezentowanych treści – np. w mediach społecznościowych lepiej sprawdzą się materiały wizualne, podczas gdy w przypadku tradycyjnej prasy nawet doskonała grafika może się wiązać z niewykorzystaniem potencjału.

Content marketing to nieskończenie wiele możliwości. Clue jest tu jednak właściwy wybór – zarówno tematyki treści, jak i ich charakteru, a także medium, za pomocą którego je rozpowszechnimy.

Kontakt

Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się ze mną!
E-mail:
kontakt@ewalukomska.pl
Telefon:
+48 793104777

Formularz kontaktowy

envelopepushpin linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram