KAMPANIE

REKLAMOWE
Projektujemy chwytliwe i nietuzinkowe kampanie reklamowe – koncepcje opracowujemy w oparciu o gruntowną analizę produktu, jak również grupy odbiorców. Zapewniamy indywidualne podejście do tematu – uwzględniamy charakter projektu oraz wszelkie czynniki, które mają wpływ na skuteczność kampanii. Opracowane materiały zawsze dopasowujemy do kanałów promocji – dokładamy wszelkich starań, by przekaz był spójny, podobnie jak wrażenia wizualne. W jaki sposób? Poniżej uchylamy rąbka tajemnicy.

Rola grupy docelowej

Chcąc wypromować konkretny produkt należy zacząć od tego, komu pragniemy go sprzedać. Jedynie wyodrębniając tak zwaną grupę docelową jesteśmy w stanie stworzyć kampanię o odpowiednim charakterze – której elementy pojawią się we właściwych miejscach.

Trudno oczekiwać pozytywnych efektów, gdy stosujemy te same metody sprzedając uchwyt do telefonu i promując gabinet endokrynologiczny. Każdy produkt wymaga innej strategii, dostosowanej do grupy odbiorców, którzy potencjalnie są nim najbardziej zainteresowani.

Grupa docelowa ma także ogromne znaczenie przy wyborze kanału promocji. Do części odbiorców dotrzemy poprzez posty sponsorowane na Facebooku, a innych zachęcimy do naszej oferty poprzez spoty radiowe.

Rozróżnienie klientów będzie też zachodziło na różnych poziomach. Grupę docelową wyodrębnia się pod względem miejsca zamieszkania, płci, wieku, ale także potrzeb czy nawet zainteresowań. Wszystkie wspomniane czynniki będą miały ogromne znaczenie przy projektowaniu kampani
Grupa docelowa

Cele kampanii: czy można osiągnąć coś więcej niż sprzedaż?

Właściciele marek wprowadzających na rynek nowe produkty zazwyczaj zakładają, że ich nadrzędnym celem jest sprzedaż – co jest dość oczywiste i w wielu przypadkach słuszne. Kampanie reklamowe mogą jednak prowadzić do zwiększenia sprzedaży różnymi drogami.

Standardowo marki chcące zwiększyć popyt na oferowane przez siebie produkty, starają się przekonać klientów, że potrzebują ich oni w swoim życiu – dotyczy to wszelkich ofert, od glazury, poprzez domek dla lalek, a na maśle kończąc.

Jednak wiele koncernów i mniejszych firm odchodzi od reklam przekonujących klientów do tego, że ich produkt jest po prostu najlepszy. Wolą raczej przykuć uwagę innowacyjnym podejściem do tematu, w którym promowana rzecz nierzadko schodzi na dalszy plan.

Doskonałym przykładem takiej strategii jest choćby zamieszczona poniżej kampania Dove z początku 2021 roku. W minutowym filmie można obejrzeć dziewczynkę, która „poprawiła” swój wygląd makijażem i filtrami z popularnych aplikacji – osiągnięte efekty są stopniowo odwracane, by na końcu ukazać piękną bohaterkę nagrania, która nie potrzebuje żadnych nakładek i poprawek. Na końcu autor nagrania zawarł podsumowanie na temat negatywnego wpływu mediów społecznościowych na samoocenę młodzieży.
Przez nagranie przewija się oczywiście logo Dove – czasem samo, czasem z nazwą. Na końcu pada nazwa projektu marki „Dove Self Esteem”. Przedsięwzięcie ma swoją zakładkę na stronie internetowej Dove – można tam znaleźć przydatne materiały, również dla rodziców i nauczycieli, dotyczące akceptacji własnego wyglądu, wiele artykułów i innych treści na temat samooceny.

Czy taka strategia jest skuteczna? Wydawać by się mogło, że w nagraniu ledwo widać logo sponsora. Żaden produkt marki nie pojawia się na ekranie. Nie dowiadujemy się nic, na temat sprawdzonych formuł produktów Dove czy ich właściwościach nawilżających. A jednak widzowie wyjątkowo pozytywnie odbierają przekaz tego rodzaju produkcji – a to z pewnością ma wpływ na wyniki sprzedażowe marki. Ten przykład dowodzi, że czasem nie warto zarzucać widzów logotypami i informacjami o produktach. Wystarczy zasugerować, że stoimy po tej samej stronie barykady. Takie przykłady można oczywiście mnożyć.
Analiza produktu

Analiza produktu

Znaj to, co promujesz!
Chcąc dobrać odpowiednie metody promocji należy dogłębnie poznać produkt, który stanie się „bohaterem” kampanii.

Jakie są jego największe zalety? Jaka jest jego cena? Czy jest to produkt wysokiej jakości? W jakim stylu zaprojektowano jego opakowanie? Kto będzie skłonny go kupić? Jakie są jego mocne, a jakie słabsze strony? Odpowiedzi na te, ale też wiele innych istotnych pytań, pozwolą wyłonić te cechy produktu, które powinny zostać zaakcentowane w reklamach.

Na podobne pytania mogą odpowiedzieć także konsumenci – wówczas ich spostrzeżenia staną się nieocenionym źródłem informacji zarówno dla producenta, jak i zespołu marketingowego – o twórcach kampanii nie wspominając.

Wybór kanałów promocji – jak dotrzeć do klienta?

Zdefiniowana grupa odbiorców, jak również charakter produktu, ale i założone cele, pomagają dokonać właściwego wyboru w kwestii kanałów komunikacji, za pomocą których dotrzemy do grona potencjalnych klientów.

Ogromną rolę w ich wyborze pełni oczywiście grupa docelowa – za pomocą części mediów dotrzemy do seniorek mieszkających w niewielkich miejscowościach, jednak do młodych mężczyzn z dużych miast trafimy za pośrednictwem innych kanałów.

Drogi dotarcia do klientów są kluczowe w procesie realizacji skutecznej kampanii reklamowej. Mimo że obecnie może się wydawać, że dominującym kanałem komunikacji jest internet, to wciąż jednak istnieje duża grupa odbiorców, którzy łatwiej trafią na materiały promocyjne dystrybuowane innymi metodami. Ich także nie należy lekceważyć, szczególnie, gdy potencjalnie będą najbardziej zainteresowani ofertą.
reklama od a do z

Kompleksowe przygotowanie kampanii reklamowych

Zespół Agencji Personalia opracowuje kampanie reklamowe od A do Z. Pomagamy wyodrębnić grupy docelowe, określić cele kampanii, wykonać analizę produktu oraz dobrać właściwe kanały promocji.

Zajmujemy się także projektowaniem materiałów niezbędnych do realizacji kampanii:
przygotowujemy chwytliwe hasła reklamowe,
piszemy scenariusze reklam telewizyjnych i internetowych oraz spotów radiowych,
opracowujemy niezbędne materiały wizualne – od logotypów, poprzez banery, plakaty, grafiki, pop-up ads (wyskakujące okienka), infografiki, wizytówki, ulotki i wiele innych,
tworzymy strony internetowe osób i firm, ale też przedsięwzięć, projektów, a nawet produktów,
piszemy artykuły sponsorowane oraz tworzymy materiały informacyjne.
Każdy z wymienionych wyżej elementów może być skutecznym narzędziem reklamowym, jednak nie każdy będzie odpowiedni dla konkretnej grupy docelowej, kanału informacyjnego i oczywiście produktu. Dlatego też nasz zespół doradza w wyborze odpowiednich środków – by każdy przekaz był jak najbardziej wymowny i informatywny oraz spełniał swoje funkcje jak najlepiej.

Skąd wiemy, że kampania działa?

Odpowiedź wydaje się prosta – możemy to zauważyć po wynikach sprzedażowych. Jednak to nie zawsze wystarcza. Obecnie firmy pragną dowiedzieć się jak najwięcej o swoich klientach – o tym, czy wybrane przez nich metody komunikacji z nimi działają oraz czy klienci cenią proponowane przez nich treści.

Dlatego też praca zespołu Agencji nie kończy się na przygotowaniu kampanii. Pomagamy monitorować jej efekty oraz podpowiadamy, jakie narzędzia są do takiego monitoringu niezbędne – oraz jak z nich korzystać.

Kontakt

Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się ze mną!
E-mail:
kontakt@ewalukomska.pl
Telefon:
+48 793104777

Formularz kontaktowy

envelope linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram